2007-06-09

Show Me The Meaning


... الوقت ....وقت امتحانات
وفي الوقت ده .... بيحصل عندي شوية حاجات فوق بعضها
في وقت الامتحانات .... بيحصل وبيحصل
حالتي النفساوية بتبقى عالية .... اوي
حالة اغتراب شديدة بحس بيها .... اوي
موجة بتلطم في موجة بشدة .... اوي
وشوية حاجات تانية بتحصل .. بس بتحصل اوي
الآن ثبت خطأ عزمي على ألا اضع ما يدل على انطباع شخصي يوحي
بنفسية سيادتي على هذه المدونة الفخيمة
عشان كان لزاما عليا ان احس اني بني آدم
دايما بفتكر .... هو .... سيدي وحبيبي .... لما قال
سبحانك إني كنت من الظالمين
المهم .... هي اغنية ..... لما بسمعها اليومين دول
حالتي النفساوية بتضرب في الحيط
كل حاجة بتدخل في بعضها بشكل - مؤاخذة - غبي
ممكن عشان مشاعر الغربة بتهاجمني من كل ناحية
تانية احساسي الشديد بفظاعة الكرب اللي سيادتي مقبل عليه
غدا في اللجنة
المهم .... الدنيا متلخبطة
ومفيش قدامي غير اني اقولها وبصوت ليه رنين في نفسي
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
ويللا .... اسيبكوا مع الاغنية


show me the meaning of being lonely
So many words for the broken heart,
It's hard to see in a crimson love,
So hard to breathe,Walk with me and maybe,
Nights of light so soon become,
Wild and free I could feel the sun,
Your every wish will be done,
They tell me
Show me the meaning of being lonely,
Is this the feeling I need to walk with
Tell me why I can't be there where you are,
There's something missing in my heart,
Life goes on as it never ends,
Eyes of stone oberserve the trends,
They never say forever gaze,
Guilty roads to an endless love,
There's no control,
Are you with me now,
Your every wish will be done,
They tell me
Show me the meaning of being lonely,
Is this the feeling I need to walk with
Tell me why I can't be there where you are,
There's something missing in my heart,
There's nowhere to run,
I have no place to go,
Surreneder my heart, body and soul,
How can it be you're asking me to feel,
The things you never show,
You are missing in my heart,
Tell me why I can't be there where you are,
Show me the meaning of being lonely,
Is this the feeling I need to walk with
Tell me why I can't be there where you are,
There's something missing in my heart

هناك 13 تعليقًا:

الطلحاوى يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

حبيبى يابو شلبى قطعت فى جنابى اربا اربا

والله حاسس بيك اوى بس يلا الحمد لله على كل حال انت احسن من غيرك والله بجد كتيير فى ناس بتيجى مصر ومتغربين وبيبقى حالهم بالبلى والله يابنى

انت احمد ربنا على الى انت فية

امابقى بالنسبة للاغنية وبناءا على الحالة الفسيولوجية والنفساوية الى كل الى عندهم انهاردة اجتماع انشراح وحاجة هنا يعنى يعنى تقرا الكلمتين وبردة تروح اللجنة مش تفتكر حاجة منهم


عالعموم الاغنية دة جاااااااااااااامدة جدااااااا وانا بحبها جداااااااااا وعندى الكليب بتاعها ابقى اظبطك بية فيما بعد بس الحق شيلهاا عشان ابوخاطر اما يجى يحسن هيقلبلك المدونة راسا على عقب وهتبقى ليلة يا عمدة !!!!! الله يقويك يابو شلبى


يلا السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة


بن عم طلحة

أكرم يعقوب يقول...

أنا على ما اعتقد إن الأحاسيس اللى غريبة أوى اللى عندك دى بتبقى عند كل البنى أدمين قى وقت الامتاحنات بس ربنا معاك بردو يا أخ شلبى و الأغنية عالية أوى جامدة آخر حاجة يعنى
أكرم العوضى

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أولا
ألف مليووون مبرووك على المدونه ومعلش لو جت متأخره شويه

أما بالنسبه للموضوع
فربنا يكون معانا فى الامتحانات دى لإنها فعلا فتره غريبه بكل المقاييس
على العموم مبقاش الا القليل منها

وعلى فكره الأغنيه جميله أوى

بس فى أغنيه تانيه بجدلوسمعتوها هتغير المود خالص

هى لمغنى وملحن اسمه وجيه عزيز ....هو مغمور شويه بس ممتاز والله

الأغنيه اسمها ناقص حته وبتقول

أنا كل ماوزن

الاقى لسه

ناقصلى حته

احط حته

تقل حته

واجيب قميص

تضيع جاكتة

واعيشلى ساعة

يفوتنى ستة

وكل ماوزن

الاقى ناقص

أقول بناقص

لو هيا حته

اتارى لسه

ولسه باقى

سنين وحته

وحاجات تسبنى

وحاجات تاخدنى

لحاجات تخبط

فى كل حته

وأقول هنفرح

فى يوم هنفرح

ويوم ما نفرح

على الله يفضل

فى القلب حته

ايه رأيكوا فى الكلمات ..؟؟

والسلام خير ختام
غروب وشروق

أحمد بن شلبي تكعيب يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
أحمد بن شلبي تكعيب يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بداية ... لا استطيع ان اعبر عن فرحتي بدخول اثنين لأول مرة الى المدونة

.....................

ايه يا هيكش .... سلامة جنابك اللي اتقطعت مية حتة واتشردت واتبهدلت واتفلصعت واتمرمغت في التراب

براحة على نفسك

النفس العاطفية دي مطلوبة ... وانا عارف ان انا عمك الكبير اللي متقدرش تعيش من غيره .... بس برده

وبس كده

...........................

أخي أكرم .. او استاذ اكرم ... او اكرم باشا .... او عمو الكبير

يااااااااه .... انا بجد نفسي اشوفك واتعرف عليك من الكلام اللي محمد بيكتبوه عنك

سلامي وسلامتي اليك .... طبعا سلاماتي الفظيعة

بجد بجد .... جزاكم الله خيرا على التعليق

.............................

اختنا شروق وغروب

جزاكم الله خيرا وربنا يبارك فيك

فعلا .. يللا يومين وتهون

بالنسبة لكلمات الاغنية

بجد انا قعدت اقيسها على نفسي -الاغنية طبعا مش الجاكتة - والصراحة حاسس ان هي جاية على مقاسي اوي

بجد بجد ... كلمات رائعة

ان شاء الله نسمعها

جزاكم الله خيرا

بن توفيق يقول...

بصراحة انا مش عارف اكتب ايه

غير انى اقولك كلماتك .. بتبين مدى المشاعر اللى بتحملها

ربنا ييسرلك امتحاناتك .. واستعن ابلله كده .. والله المعين ان شاء الله

Reem يقول...

حالتي النفساوية حاليا سيئاوية


حاجة طبيعية الاحاسيس اللى بتحسها وهتلاقيها متجمعة عند ناس كتييير خصوصا فى وقت الامتحانات ومع قرب حاجات كتيير تجهلها حاجة عادية
ربنا يوفقك

مصطفي النجار يقول...

بدحرج التماسي يا حبيب قلبي ومبروك المدونة ومستني منك كتير وكتير وابقي خد بالك برده من ابن رفعت

Alaa يقول...

دي أول زيارة لمدونتك
جميلة جدا
لن تكون الاخيرة طبعا ان شاء الله
ربنا يباركلك و يثبتك و يحفظك
و يوفقك في امتحاناتك

أحمد بن شلبي تكعيب يقول...

حبيبي - اللي عرفني في اول السنة ورماني - ابن توفيق .....

بجد بجد .... واحشني طحن

................................

اخت ريم .... هو فعلا الحالة كرب وغم ... بس مش دلوقتي .... ليه... عشان انا بكتب الرد واحنا يوم الخميس ... يعني اول يوم في الاجازة

جزاكم الله خيرا على التعليق وعلى الدعاء

................................

بجد بجد ... انا مش مصدق نفسي

د مصطفى مرة واحدة !!! .. يا نهار ابيض

انا عندي حالة من المفاجئة والشوك العنيف

بس بجد .. ربنا يكرمك يا كبيير على ظنك الحسن بيا ...

وبالنسبة لمحمد ... حضرتك متقلقش ... ان لم يستقم ... لأقومنه بسيفي


............................
اخي وحبيبي اللي ان شاء الله هتعرف عليه قريب (علاء) ... جزاك ربي كل خير ... وعلفكرة ... مدونتك جااامدة طحن ..... وان شاء الله هتلاقيني ضيف دائم

غير معرف يقول...

As-salamu alikom:
this song, if u dont know, is for the Back Street Boys singers team so its not proper to be in ur blog as a conservative-multazim- muslim..
take care from what u r putting on ur blog cause u r taking whether rewards for every one read or hear on whats on it or whether take sins for it!

أحمد بن شلبي تكعيب يقول...

جزاكم الله خيرا

غير معرف يقول...

والله انا شفت المدونة بالصدفة عجبتني اووي وعجبني اسلوبك ربنا يوفقك بجد بس تهتم بيها بقى متسبهاش يا بو شلبي